irisgeregeld > Referenties

Referenties

Thomas Edison zei ooit: “als er een manier is om het beter te doen, vind die dan” en dat is nou precies waar jij ons mee geholpen hebt! De werkplektraining bleek voor onze organisatie zeer doeltreffend en heeft voldoende concrete handvaten geboden om meer methodisch en systematisch te werken. De kracht van de training zit vooral in de 1-op-1 begeleiding van de medewerker en het samen toepassen van de methodiek. Getrainde medewerkers leren beter en slimmer plannen en hun werk te organiseren. Hierdoor gaan ze niet alleen efficiënter werken, maar ervaren vooral ook veel meer rust en dat draagt in positieve zin bij aan meer werkplezier en motivatie! Dat laatste is essentieel in een tijd waarin het bijna onmogelijk is om te ontsnappen aan een overvloed aan e-mails, appjes en andere vormen van informatie waar we “iets mee moeten”. Uit eigen ervaring kan ik stellen dat het toepassen van de methode resulteert in een opgeruimde inbox, een goed georganiseerde agenda en nog veel belangrijker, een opgeruimd hoofd!

Dank voor al je hulp!

nu skin logo

Bjorn van Zeijl/ Director Operations EMEA/Nu Skin Neterlands

Via de HR Professionals in Venlo heb ik Iris leren kennen. Afgelopen vrijdag 3 februari is heb ik samen met Iris gewerkt aan het efficiënter werken en het indelen met mijn agenda en mailbox. Can-Pack is een nieuw bedrijf in Helmond waar ik twee maanden geleden ben begonnen met werken als HR Manager. Mijn agenda is overvol en het is heel hectisch momenteel. Ik kan nu al zeggen dat het mijn manier van werken heeft veranderd en deze training mij heel veel gaat opleveren. Ik ben die dag voor het eerst in jaren met een lege mailbox naar huis gegaan! Iris heeft mij veel goede tips gegeven en ik kan iedereen aanbevelen dit ook te doen. Daarbij doet Iris de training op een leuke manier waarbij ze je zelfs ruimte geeft af en toe even een telefoontje te plegen of een medewerker te woord te staan. Iris, het was top Geregeld!

can pack

Yvonne Gommans/ HR Manager/ Can-Pack Helmond (februari 2017)

Iris heeft ons binnen het bedrijf de mogelijkheden laten zien hoe je je agenda kunt indelen en hoe efficiënt om te gaan met de mail. Zij heeft bij iedereen één op één een training gegeven. Dit heeft ons veel inzichten gegeven.

Voor iedereen binnen ons bedrijf geldt, dat we veel gestructureerder zijn gaan werken, alles is veel overzichtelijker en het geeft meer rust dan voorheen. Daarbij laat je je niet zo snel leiden door dingen die even tussendoor komen en kun je taken van collega’s beter oppakken als deze er onverwachts niet zijn. Het vraagt wel enige discipline om zo te werk te gaan, maar uiteindelijk heeft iedereen er baat bij.

Na een aantal weken is er een terugkom moment , dan kun je bespreken waar je tegenaan loopt. Je kunt haar altijd bereiken met vragen als je die hebt.

Dus ben je op zoek naar meer structuur en overzicht in je werk, is dit zeker een aanrader!

bouten

Angelique Verheijen Verkoopleidster/ Bouten Kozijnen (oktober 2016)

Ik ben via een collega intermediair in contact gekomen met Iris. Vanaf het eerste gesprek met iris was het mij duidelijk dat zij mij de juiste handvatten kon geven, om op een meer gestructureerde wijze te gaan werken. In mijn branche (assurantiën en hypotheken) ontvang ik vanuit heel veel kanalen, denk aan telefoon, email, post, klantcontact, social media; informatie verzoeken, notities, vragen, offerte verzoeken, vragen van medewerkers etc. Om hierin meer structuur te brengen, zelf meer rust te krijgen dat ik niets vergeet en weer een overzichtelijk bureau te krijgen heb ik de hulp van Iris ingeroepen. Zij heeft mij geleerd om op een bepaalde wijze de zaken aan te pakken; zoals agendabeheer, dossier verwerking en email afhandeling. Hierdoor heb ik nu meer overzicht en innerlijke rust gekregen. Ik heb nu iris gevraagd om ook een medewerker van ons kantoor deze tips en tricks  aan te leren. Ik ben zeer tevreden en kan het iedereen aanraden.  Robert

kersten

Kersten/Kersten Assurantiën

Via mijn netwerk ben ik in contact gekomen met Iris geregeld en hebben we een kennismakingsgesprek gepland. Tijdens deze eerste kennismaking bleek er al snel een klik te zijn. Het pragmatisch denken, no-nonsens houding en adequaat handelen sprak mij erg aan.

Bij wijze van proef, hebben we een persoonlijke training samengesteld, waarbij mijn leerdoelen de rode draad vormden. Tijdens deze dag leek het alsof ik alleen maar aan het opruimen was, maar gaandeweg besefte ik dat ze me enkele belangrijke basisprincipes aan het aanleren was. Ik was gelijk verkocht en wist meteen dat mijn collega’s haar aanpak ook zouden waarderen. Inmiddels heeft mijn compagnon ook een training gehad en is net zo enthousiast als ik.

Op een informele wijze worden tips en tricks aangeleerd. Voor mij ging een wereld open op het gebied van agendabeheer en mailafhandeling. Deze training heeft me zoveel innerlijke rust gegeven,  doordat ik weer overzicht heb gekregen op mijn werkvoorraad. Onlangs hebben we de afspraak gemaakt om ons gehele kader te gaan trainen. Kortom een training die de moeite waard is!

LOGOGB-KANTOOR (002)

Ronald Kusters/ Brouwers Groenaannemers (mei 2016)

Via de netwerkclub Bizculi heb ik Iris leren kennen. We raakten aan de praat over de werkplektrainingen die zij verzorgt. Vervolgens hebben we een afspraak gemaakt op kantoor om nader kennis te maken. Iris is begonnen met het trainen van mij. Ik wilde eerst beoordelen of het iets zou zijn voor ons bedrijf en of het zou werken. Ik ben er heel erg enthousiast over. Iris gaat samen met je aan de slag en gaat voortvarend te werk. Zij gaf aan dat je aan het einde van training een clean desk en clean screen hebt, maar ik heb daar een clean “head” aan toegevoegd. Voor mij werkt het heerlijk, ik heb veel meer overzicht en kan zaken beter bewaken. Iris heeft mij op 20 juli jl. getraind en het werkt nog steeds! Overigens heb ik er niet minder werk van gekregen, wel overzichtelijker werk. Na mijn training heeft Iris nog een aantal mensen meer getraind binnen ons bedrijf. Ze is begonnen met het afnemen van interviews om te bekijken hoe zaken lopen binnen het bedrijf. Vervolgens zijn deze mensen getraind en er is afgesloten met een plenaire terugkoppeling waarin alles wat haar is opgevallen binnen het bedrijf wordt aangegeven. Gedurende de trainingen stelt ze heel veel vragen, bekijkt of zaken anders of beter kunnen en leert ze je een methode om je werk anders te organiseren. De trainingen zijn heel praktisch en direct toepasbaar in de praktijk, daarnaast is het werk is nu beter overdraagbaar. Overigens moeten mensen er wel voor open staan, enige zelfdiscipline en bereidheid tot veranderen is nodig om het succesvol voort te zetten na de training.

Logo

Ralf Vaessen /  Herman Vaessen BV (januari 2016)

Nadat Iris eerder dit jaar individuele werkplektrainingen gegeven had aan een aantal werknemers hebben we de vraag bij haar neergelegd om een collectieve workshop aan de afdeling administratie te geven waarin de focus op verbetering van de efficiency zou liggen. Een echte eyeopener was de uitgevoerde opdracht waaruit bleek dat multitasken niet efficiënt is.

Iris heeft geleerd hoe we, middels allerlei trucjes, efficiënter om kunnen gaan met onze persoonlijke mailbox. Daarnaast is er aandacht besteed aan agendaplanning en efficiënt werken met de gezamenlijke mailboxen. Hierin is nu structuur aangebracht en het is voor iedereen duidelijk wie welke mail af gaat handelen. Daarnaast hebben we ook snel inzicht indien een medewerker (onverwacht) afwezig is. De training als groep is als positief ervaren omdat we onder haar leiding gezamenlijk beslissingen hebben genomen over o.a. de inrichting van gedeelde mailboxen.

ZL-logo2013-S (00000002)

Saskia Schepers Business Controller /  Zuidlease (november 2015)

Iris heeft binnen onze organisatie een aantal werkplektrainingen gegeven.  Zij gaat aan het bureau bij de medewerker zitten en samen gaan ze aan de slag: het bureau wordt opgeruimd, dossiers en losse spullen worden weggegooid of krijgen een plaats in mappen en dozen. Vervolgens wordt de mailbox opgeschoond. Iris geeft hierbij tips en adviezen om  een duidelijke structuur aan te brengen zodat mails makkelijk teruggevonden worden en tijdig afgehandeld worden.  Als laatste is de agenda aan de beurt, ook hier wordt structuur aangebracht met vaste momenten voor vaste taken waarbij genoeg ruimte overblijft voor ad hoc zaken.  Haar tips en adviezen zijn heel praktisch en vormen een leidraad, niets wordt dwingend opgelegd, er blijft voldoende ruimte voor de eigen werkwijze van een medewerker.

Binnen afdelingen zijn er onder leiding van Iris duidelijke afspraken gemaakt over gedeelde mappen op de server en over gedeelde functionele mailboxen.  Haar methode zorgt ervoor dat documenten snel teruggevonden worden en mails afgehandeld worden. Deze efficiënte manier van werken levert niet alleen tijdwinst op, het zorgt ook voor een professionele uitstraling naar buiten en voor een opgeruimd gevoel bij de medewerkers. Bovendien kan er nu makkelijker een taak overgenomen worden van een afwezige medewerker, het is duidelijk waar zaken opgeborgen worden en welke taken prioriteit hebben.

 ZL-logo2013-S (00000002)

Saskia Schepers Business Controller /  Zuidlease (juli 2015)


Begin juli 2015 hebben wij op kantoor Venray een trainingsdag van Iris gevolgd. De klik met Iris was er meteen na onze eerste ontmoeting bij Pro-Connect meeting in Venray. Een presentatie no nonsens en die direct het gevoel gaf er praktisch mee aan de slag te kunnen gaan. Dat maakte dat de keuze voor Iris werd gemaakt. Dit werd door Iris ten volle waargemaakt. Op de trainingsdag, die overigens uiterst flexibel werd aangepast voor de deelnemers, geen tijd verliezen met leuteren en nog ff koffiedrinken. Alsof Iris al weken had meegekeken waar de angel in de voet zat en wat ze moest aanpakken. Gestructureerd, gedisciplineerd, streng en met 100% inzet, maar ook zeker heel prettig en persoonlijk invoelend, hebben Margot en ik begeleiding van Iris gehad. Langzaam aan in het begin, maar in het verloop van de dag, verdween de berg papier op mijn bureau en de mails in de mail, als sneeuw voor de zon. Alles via een goed opgezet en doordachte organisatie zoals Iris die zelf ook houdt. De 21 tot 60 dagen inbed/ indaaltijd is ook heel goed ingeschat. Je verandert niet zomaar zelf je gewoontes die je je in jaren hebt aangeleerd. De terugkomdag in het vooruitschiet geeft extra stimulans om de zaken op orde te brengen en houden. Een echte AANBEVELING waard om Iris uit te nodigen om je te helpen met het (re-)organiseren van je werk. Helemaal top!

Tas Logo

Geert van Krey / TAS Venray (juli 2015)

“Iris, je hebt me fantastisch geholpen, mijn dank daarvoor. Ik stond niet meteen te springen om je te vragen, maar zag in dat ik zelf niet de tijd zou nemen om orde in de chaos te scheppen. Je hebt me overzicht gegeven, een rustigere werkomgeving en al met al werk ik efficiënter wat me veel tijd bespaart. Wat me het meest bij is gebleven, is je energie, de directe pragmatische aanpak, en je geduld. Het resultaat mag er zijn! Er zijn ongetwijfeld veel werkplekken die aangepakt moeten worden. Nogmaals dank, en succes!

logo zegt

Frans Heijkers / Ontwerper Duurzame Inzetbaarheid bij ZEGT (april 2015)

 

Als ZZP’er ben je niet alleen verantwoordelijk voor het goed plannen en uitvoeren van opdrachten, ook draag je zorg voor je eigen administratie, het goed onderhouden van klantencontacten, het beheren van je agenda en je e-mailboxen, plus het ordenen van je papieren. In drukke tijden holde ik wel eens achter de feiten aan. Iris heeft mij geholpen orde op zaken te stellen. We hebben samen al mijn werkzaamheden in kaart gebracht inclusief de deadlines en het bijbehorende aantal uren werk. Ik heb nu weer controle over mijn werkweek, alles staat overzichtelijk ingepland in mijn digitale agenda. Mijn hoofd is weer leeg, en dat merk ik. Ik houd nu tijd en energie over om nieuwe ideeën uit te werken. Hierdoor is de voldoening die ik uit mijn werk haal nog groter geworden. Iris hartelijk bedankt!

kliktaal logo kleiner

Susan Hermens / content manager en webredacteur Kliktaal (maart 2015)                  

Ik ben opgeleid tot  fysiotherapeut. Run 3 praktijken met eigen organisatie structuren en opgezet naar eigen inzichten. Dit  bleek niet meer voldoende te zijn door de groei van de praktijken. Ik zocht naar iets of iemand die mij handvaten kon geven om dit beter te kunnen organiseren.

Door de groei van de praktijken  op drie verschillende  locaties, merkte ik dat de organisatie bij mij niet meer  optimaal  was. Ik ben op alle drie de locaties werkzaam. Mijn aktetas is ook ingedeeld voor deze 3 locaties. Drie vakken in mijn tas zijn 3 locaties. Door de  groei die ons bedrijf nu doormaakt en de uitbereiding van personeel, werd het me allemaal veel. Teveel meeslepen in de tas  en teveel in mij hoofd.    Hierdoor ging ik zaken vergeten,  duurde het een tijd voordat men antwoord kreeg, kortom ik had moeite om het  overzicht te houden.

Via  een kennis kreeg ik het adres van Iris. We hebben een werkplektraining ingepland. Mijn hele tas werd hierbij leeg gehaald en opnieuw georganiseerd. Dit gaf mij meteen meer ruimte en inzicht in een nieuwe structuur om  beter te organiseren. Tevens hebben we mijn inbox onder handen genomen. 

Ik kan het iedereen aanraken om een keer een werkplektraining te ondergaan. Het geeft je inzichten in  je eigen werkwijze en problemen.

Knooppunt logo new CMYK!

Jan Verbiesen/ Knooppunt Centrum voor Gezondheid (februari 2015)

 

We worden steeds een beetje groter, en het organiseren van het werk moet daar op aangepast worden. Afgelopen weekend had ik de zaterdag vrij gehouden voor een werkplektraining met Iris van Iris Geregeld. In drukke tijden is een dag vrij houden erg lastig, maar dit is erg de moeite waard. Iris heeft heldere oplossingen voor kantoorprocessen en ook alle praktische kantoorbenodigdheden bij zich om de verbeteringen direct in te voeren. Het blijft niet bij theorie, maar wordt direct omgezet in praktijk. In een dag hebben we de zaken op een andere manier georganiseerd en alles loopt weer soepel. Ook voor de komende tijd zijn we klaar, omdat al het werk overdraagbaar is geworden.

Bedankt Iris!

Rudolf Rigtering/ Appcomm (november 2014)

“Als ambulant begeleider werk ik op veel verschillende plaatsen. Op school, op de dienst en thuis. Vooral thuis had ik geen vaste werkplek en zat ik meestal aan de eettafel. Er ontstonden vervolgens stapels werk die ik regelmatig in mijn handen had en op verschillende plaatsen steeds weer tegen kwam. Dit veroorzaakte een onrustige werksituatie.  Samen met Iris Geregeld ben ik aan de slag gegaan en hebben we alle stapels doorgenomen. We hebben een ruimte gecreëerd (door op te ruimen) waar ik nu mijn eigen kantoor heb! Heerlijk! Verder heeft Iris mij verschillende tools gegeven om To do-taken ook daadwerkelijk uit te voeren en weg te werken. Aan het einde van de dag had ik een zeer voldaan gevoel”!

Iris Geregeld! Dank je wel!

Meer info: zie artikel ‘ opgeruimd staat netjes’ in Dagblad de Limburger d.d. 19-09-2014.

Jannet Ververgaard/Ambulant Begeleider Taalbrug Cluster 2 (september 2014)

 Anderhalf jaar heb ik met je samengewerkt vanaf 1 april 2013 tot september 2014. Je gaat nu een eigen bedrijf beginnen en dat betekent dat je stopt als teamleider Facility Management bij de gemeente Venlo. Wat ik in jou heel erg ga missen is je gestructureerde, energieke wijze van werken. Je bent een organisatietalent pur sang, beschikt over een geweldig doorzettingsvermogen, communiceert helder en eerlijk en bent bovenal een bijzonder plezierige collega om mee samen te werken.  Met veel vertrouwen wens ik je alle mogelijke succes toe met het opzetten van je eigen bedrijf.

logo gemeente Venlo

Mannus Slomp/Afdelingshoofd Advies en Beheer Gemeente Venlo (augustus 2014)

 “In de periode van 2010 tot 2013 heb ik Iris leren kennen in haar rol als teamleider Facilitaire zaken bij de gemeente Venlo. In die rol was zij verantwoordelijk voor een breed pallet van ondersteunende diensten zoals het restaurant, diverse secretariaten, de repro, de postkamer, de gemeentelijke bodedienst, reserveringssystemen voor vergaderzalen, etc. Iris heeft zich in die periode laten zien als een resultaatgericht leidinggevende met een groot hart voor haar personeel. Haar persoonlijke betrokkenheid, loytaliteit en organisatietalent vielen daarbij op. Ik heb Iris in die periode leren kennen als een buitengewoon fijne en professionele collega. Iris is toegankelijk, plezierig in de omgang en heeft een stevige portie humor”.

logo gemeente Venlo

Roel Versleijen / Afdelingshoofd Bedrijfsvoering Gemeente Venlo (juni 2014)

 

 

Menu Title